موافق تك صدایی در سینما نیستیم
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جواد شمقدری' یكشنبه شب در مراسم پایانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: دوره ای فشرده از رقابت در 10 روز در عرصه سینمای ایران در جشنواره فجر وجود داشت اما رقابت جدی برای اكران فیلم ها در سال آینده است.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر لزوم آسیب شناسی اكران آثار سینمایی افزود: با آغاز سال جدید سینمایی لازم است در زمینه اكران سیاست های ویژه ای در پیش گرفته شود تا فیلم ها در سال 91 به لحاظ نمایش عمومی در وضعیت بهتری قرار گیرند.

رییس سازمان امور سینمایی پیشنهاد كرد كه فیلم های برگزیده سی امین جشنواره فیلم فجر با عنایت بیشتری در اكران روبه رو شوند.

شمقدری به استقبال هنردوستان تهرانی از جشنواره فیلم فجر امسال اشاره كرد و گفت: استقبال گرم مردم باعث دلگرمی فیلمسازان و موجب رونق سینمای ایران می شود و این رویكرد باید در شهرستان ها نیز پیگیری شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جامعه ما از تنوع فكری متعددی برخوردار است از این رو باید آثار مختلفی بر اساس دیدگاه های مختلف در سینمای ایران تولید شود اما بعضا دیده می شود برخی آثار سینمایی با نگاهی غیر عادلانه مورد نقد قرار می گیرند.

رییس سازمان امور سینمایی تاكید كرد: آنچه كه بیشتر می تواند مورد نقد قرار گیرد بررسی سهم مردمی است كه دیروز در راهپیمایی نشان دادند كه به ارزش های انقلابی همواره پایبند هستند.

شمقدری تاكید كرد: مخالف تك صدایی در سینما هستیم و همه دیدگاه ها می تواند در قالب آثار سینمایی بیان شود.

وی یادآور شد: سازو كارهایی باید طراحی شود تا آرمان های نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش در سینما پر رنگ شود كه این امر نیازمند مجاهدت جدی فرهنگی است.

رییس سازمان امور سینمایی یادآورشد: مرثیه سرایی برای فیلم هایی كه با رویكرد آن موافق نیستیم دردی را از جامعه دوا نمی كند، باید حدود اخلاقی در سینما رعایت شود و تلاش خواهیم كرد تا در تعاملی سازنده با سینماگران این معضل را برطرف كنیم. نزاكت ایرانی باید در آثار سینمایی دیده شود.

شمقدری همچنین از رتبه بندی سنی فیلم های سینمایی برای آگاهی خانواده ها از مضمون آثار نمایشی خبر داد و گفت: آثار سینمایی ما باید به گونه ای باشد كه بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج كند.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: